Betingelser

Som alle andre firmaer har vi generelle arbejds betingelser. Disse skal kunden sørge for, at opfylde da vi ellers ikke kan udføre vores arbejde efter bedste evne.

Vores arbejds betingelser er til for, at oplyse kunden og simplificere dennes process. Jo bedre forberedt kunden er, jo bedre kan vi udføre vores arbejde. Læs nedenstående betingelser grundigt og kontakt os ved yderligere spørgsmål.

Arbejdsprocedure
Vi skal altid være de eneste håndværkere i boligen, og kunden skal sørge for, at der er strøm og el i alle de rum, hvor der skal arbejdes.

Rydning af rummet
Sørg for at rummet er total ryddet inden vores ankomst. Vi kan ikke arbejde i et rum med genstande til stede og flytter ikke disse for kunden, medmindre anden skriftlig aftale på forhånd er indgået med vores kontor. Der må i dette tilfælde forventes et gebyr.

Har du genstande som er svære at fjerne eller naglet fast, bedes du kontakte vores kontor for vejledning. Dette er en af vores vigtige arbejds betingelser.

Afdækning
Afdæk genstande som ikke kan lade sig flytte – vi støver! Også selvom at vores maskiner opsamler 98 % af støvet. De rum der støder op til rummene, hvor der arbejdes i, bedes i lukke fra morgenstunden af. Dette er kundens egen opgave, og vi kan derfor ikke hæfte for, at der eksempelvis er støv på jeres nye sengebetræk, hvis ikke i har lukket ind til soveværelset.

Støv
Vi støvsuger mellem hver behandling, men kan som ovennævnt informere jer om at vi støver. Vores maskiner opsamler 98 % af støvet, men der må stadig forventes en del rengøring. Ved slibning af trapper med spartelmasse må der forventes meget støv.

Støj & lugt
Støj og lugtgener kan aldrig undgås. Advar eventuelt dine naboer om vores ankomst, og ryk fra hjemmekontoret for en dag. Vi larmer, når vi bruger vores maskiner!

Vægge og paneler
Kantmaskiner som bruges til kantarbejdet, er håndholdte maskiner. Vi gør vores bedste for ikke at ridse dine paneler, men det er ikke en garanti, vi kan udstede. Vi anbefaler altid kunderne at eftermaler paneler, når en gulvmand har været på besøg.

Rumtemperatur
Rummene bedes have en rumtemperatur på ca. 22 grader minimum 3 dage inden vores ankomst. Dette sikrer både at kvaliteten på behandlingen er optimal, og at tørringen foregår som lovet. Hvis rummet er koldt og gulvene ikke kan tørre, og vi som følge af dette må komme tilbage en anden dag, så vil kunden blive pålagt et udrykningsgebyr på 1.950 kr. inkl. Moms.

Gennemslibning
Ved slibning af lamelparket kan der forekomme gennemslibning, som eksempelvis kan føre til løse parketstave. Dette kan ikke ses med det blotte øje. Det er en chance som kunden påtager sig, da IVA gulventreprise ikke kan hæfte for det nu eller ved senere indsigelser.

Søm & jern
HUSK! Altid at dykke sine søm inden vi ankommer, eller få fjernet disse. Har man jernlister, små huller fra gamle søm, eller søm der ikke er dykket ordentligt, kan der forekomme sorte prikker på gulvet såfremt man vælger hvidpigmenteret lak som efterbehandling. Læs nærmere om dette under afsnittet ”Behandling – hvid lak”.

Betaling
Der er altid kontant betaling efter udført arbejde. Der kan enten betales med dankort eller kontant. Er kunden forhindret i at møde op efter afsluttet arbejde for at afregne, bedes denne gøre det fra morgenstunden af. Vi kan ikke vente på kunder, da vi oftest har andet arbejde, vi skal videre til. Kunden vil altid få udstedt en faktura ved betaling.

Vi tilbyder ikke privatkunder kredit. Skal boligselskabet eller forsikringen betale din regning, så skal vi have en skriftlig bekræftelse herom. Der vil blive pålagt et ekspeditionsgebyr på 149 kr. for dette.

Affald
Affaldet samles i klare affaldssække, men kunden skal selv sørge for at bortskaffe disse. Hvis vores firma skal gøre det bedes i oplyse kontoret herom. Der vil i dette tilfælde blive pålagt et gebyr på 149 kr.

Afbestilling
Ved afbestilling skal dette ALTID ske skriftligt via email til info@iva-gulventreprise.dk SENEST 48 timer inden arbejdet skal påbegyndes. Skulle uheldet være ude, og du i sidste øjeblik bliver forhindret, skal du straks meddele dette til kontoret. Hvis det ikke lykkes os at sælge din tid til anden side, vil du/i blive faktureret et beløb på 495 kr. inkl. Moms. Ved total udeblivelse fra aftalen vil vi eftersende en regning på 995 kr. inkl. Moms. Det er din opgave som kunde at oplyse os om ændringer eller små forsinkelser på dagen, ligesom det også er vores den anden vej rundt.

Bebyggelsens vedtægter
Alle opgaver påbegyndes mellem 7.00 og 8.00 om morgenen. Såfremt der findes særlige vedtægter i foreningen eller regler vedr. larm, bedes kunden selv undersøge dette. Vi vil gerne overholde vores øvrige aftaler senere på dagen og går i gang som aftalt. 

 

Vores arbejds betingelser gælder for alle kunder, ved alle opgaver. Det er derfor en god ide at sætte sig ind i dem, så man som kunde er godt forberedt. Ring såfremt du er i tvivl om nogle af de ovennævnte arbejds betingelser.

 

Arbejds betingelser - vigtige at vide

Betingelser Betingelser Betingelser